Στο πλαίσιο του προγράμματος Μεταπτυχιακών σπουδών Μουσειακή Εκπαίδευση σχεδιάστηκαν δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία χρησιμοποιήθηκαν εφαρμογές AR με τη βοήθεια της πλατφόρμας ARTutor.

«Μουσειακή εκπαίδευση και κλιματική αλλαγή: Η ανάδειξη του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής μέσα από τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος για το Μουσείο Παλαιοντολογίας & Γεωλογίας ΕΚΠΑ»

Μέσα από δραστηριότητες βασισμένες στην ανακαλυπτική μάθηση και ένα παιχνίδι, σχεδιάστηκε το πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση μαθητών και μαθητριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Η εφαρμογή ARTutor χρησιμοποιήθηκε για να δώσει επιπλέον πληροφορίες σε σχέση με τις μαζικές εξαφανίσεις ειδών στη Γη αλλά και για να συλλέξουν οι συμμετέχοντες στοιχεία τα οποία θα τους βοηθούσαν στην τελική ομαδική σύνθεση και παρουσίαση του θέματος.

«Οι Μαζικές Καταστροφές στο Γεωλογικό Χρόνο μέσα από την Συλλογή Αμμωνιτών στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κωτσιομύτη, Λυγουριό και το Θέατρο»

Οι δραστηριότητες οι οποίες σχεδιάστηκαν αφορούσαν στις μαζικές εξαφανίσεις και συγκεκριμένα εκείνη των Αμμωνιτών, με τελικό στόχο να γίνει από μαθητές και μαθήτριες η διασύνδεση με το παρόν και την επικείμενη 6η μαζική ανθρωπογενή μαζική εξαφάνιση.
Η εφαρμογή ARTutor χρησιμοποιήθηκε για να εμπλουτίσει το εκπαιδευτικό υλικό και να δώσει πληροφορίες σε σχέση με τους Αμμωνίτες –τις διατροφικές τους συνήθειες, τις συνθήκες διαβίωσης τους και τα αίτια της εξαφάνισης τους.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον της Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Μουσειακή Εκπαίδευση;

Τα Μουσεία και οι έφοροι επιθυμούν να εμπλέξουν τους επισκέπτες σε έναν διάλογο με τα εκθέματα και η Επαυξημένη Πραγματικότητα τους δίνει το εργαλείο να επικοινωνήσουν αυτή τη γνώση. Προσκαλεί τους επισκέπτες να αναζητήσουν και να μάθουν περισσότερα.

Ένα σκελετός ενός απολιθωμένου ζώου ο οποίος ζωντανεύει βοηθά τους επισκέπτες να κατανοήσουν περισσότερα για αυτόν τον οργανισμό. Η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να οδηγήσει στην αναπλαισίωση ιστορικών γεγονότων εμπλέκοντας το παλαιό με το νέο.

Αυτού του είδους η τεχνολογία αιχμαλωτίζει την προσοχή των ανθρώπων, εστιάζοντας περισσότερο στα εκθέματα, περνώντας περισσότερο χρόνο μελετώντας τα. Η εφαρμογή ARTutor αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εύκολη δημιουργία μοναδικών εμπειριών σε ένα Μουσείο.

Ψυχογιού Μαρία, Γεωλόγος εκπαιδευτικός PhD, Med, MSc