Skip to main content

2ng International Hackathon

2ng International Hackathon

Το ARTutor παρουσιάστηκε και αξιοποιήθηκε στο 2nd International Hackathon, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Immersive Technologies for Education (ImTech4Ed)”, το οποίο εστιάζει στην εφαρμογή τεχνολογιών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση STEAM.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι συμμετέχοντες εξερευνήσαν τις δυνατότητες υλοποίησης πρωτότυπων εκπαιδευτικών παιχνιδιών και εφαρμογών με τη χρήση του ARTutor 3.  Ειδικότερα εργάστηκαν σε μικρές ομάδες και πρότειναν, σχεδίασαν, και ανέπτυξαν πρωτότυπα εκπαιδευτικά προγράμματα επαυξημένης πραγματικότητας που στοχεύουν σε παιδιά ηλικίας 14-16 ετών.

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων STEAM και φοιτητές/τριες από διαφορετικά προγράμματα σπουδών (computing, game design, arts, humanities & social sciences) σε πανεπιστημιακά ιδρύματα διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών (Κύπρου, Ελλάδας, Γερμανίας).

Η επιμόρφωση έλαβε χώρα 6 – 10 Δεκεμβρίου 2021

 

 

Διαδικτυακό πρόγραμμα για τις Τεχνολογίες Εμβύθισης στην Εκπαίδευση (ImTech4Ed)

Το ARTutor παρουσιάστηκε και αξιοποιήθηκε στο σύντομο επιμορφωτικό πρόγραμμα Online Training Program on Immersive Technologies for Education, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Immersive Technologies for Education (ImTech4Ed)”, το οποίο εστιάζει στην εφαρμογή τεχνολογιών επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση STEAM.

Η επιμόρφωση αφορούσε φοιτητές/τριες, ερευνητές/τριες, και εν ενεργεία εκπαιδευτικούς και ήταν διαθέσιμη εξ αποστάσεως. Περιελάμβανε ασύγχρονες δραστηριότητες (π.χ. μελέτη υλικού) και 5 συνολικά διαδικτυακές συναντήσεις.

Στην επιμόρφωση συμμετείχαν εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων STEAM και φοιτητές/τριες από διαφορετικά προγράμματα σπουδών (computing, game design, arts, humanities & social sciences) σε πανεπιστημιακά ιδρύματα διαφορετικών ευρωπαϊκών χωρών (Κύπρου, Ελλάδας, Γερμανίας). Με αυτόν τον τρόπο συνδυάστηκε το καινοτόμο περιεχόμενο με τη δυνατότητα καλλιέργειας «δεξιοτήτων του 21ου αιώνα» που αφορούν τη δημιουργικότητα και την ικανότητα λειτουργίας και συνεργασίας σε ετερογενείς ομάδες.

Η επιμόρφωση έλαβε χώρα μεταξύ 28 Φεβρουαρίου 2022 και 14 Μαρτίου 2022

Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR – Augmented Reality) και Μουσειακή Εκπαίδευση με την πλατφόρμα ARTutor

Στο πλαίσιο του προγράμματος Μεταπτυχιακών σπουδών Μουσειακή Εκπαίδευση σχεδιάστηκαν δύο διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία χρησιμοποιήθηκαν εφαρμογές AR με τη βοήθεια της πλατφόρμας ARTutor.

«Μουσειακή εκπαίδευση και κλιματική αλλαγή: Η ανάδειξη του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής μέσα από τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση εκπαιδευτικού προγράμματος για το Μουσείο Παλαιοντολογίας & Γεωλογίας ΕΚΠΑ»

Μέσα από δραστηριότητες βασισμένες στην ανακαλυπτική μάθηση και ένα παιχνίδι, σχεδιάστηκε το πρόγραμμα για την ευαισθητοποίηση μαθητών και μαθητριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Η εφαρμογή ARTutor χρησιμοποιήθηκε για να δώσει επιπλέον πληροφορίες σε σχέση με τις μαζικές εξαφανίσεις ειδών στη Γη αλλά και για να συλλέξουν οι συμμετέχοντες στοιχεία τα οποία θα τους βοηθούσαν στην τελική ομαδική σύνθεση και παρουσίαση του θέματος.

«Οι Μαζικές Καταστροφές στο Γεωλογικό Χρόνο μέσα από την Συλλογή Αμμωνιτών στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κωτσιομύτη, Λυγουριό και το Θέατρο»

Οι δραστηριότητες οι οποίες σχεδιάστηκαν αφορούσαν στις μαζικές εξαφανίσεις και συγκεκριμένα εκείνη των Αμμωνιτών, με τελικό στόχο να γίνει από μαθητές και μαθήτριες η διασύνδεση με το παρόν και την επικείμενη 6η μαζική ανθρωπογενή μαζική εξαφάνιση.
Η εφαρμογή ARTutor χρησιμοποιήθηκε για να εμπλουτίσει το εκπαιδευτικό υλικό και να δώσει πληροφορίες σε σχέση με τους Αμμωνίτες –τις διατροφικές τους συνήθειες, τις συνθήκες διαβίωσης τους και τα αίτια της εξαφάνισης τους.

Τι επιφυλάσσει το μέλλον της Επαυξημένης Πραγματικότητας στη Μουσειακή Εκπαίδευση;

Τα Μουσεία και οι έφοροι επιθυμούν να εμπλέξουν τους επισκέπτες σε έναν διάλογο με τα εκθέματα και η Επαυξημένη Πραγματικότητα τους δίνει το εργαλείο να επικοινωνήσουν αυτή τη γνώση. Προσκαλεί τους επισκέπτες να αναζητήσουν και να μάθουν περισσότερα.

Ένα σκελετός ενός απολιθωμένου ζώου ο οποίος ζωντανεύει βοηθά τους επισκέπτες να κατανοήσουν περισσότερα για αυτόν τον οργανισμό. Η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να οδηγήσει στην αναπλαισίωση ιστορικών γεγονότων εμπλέκοντας το παλαιό με το νέο.

Αυτού του είδους η τεχνολογία αιχμαλωτίζει την προσοχή των ανθρώπων, εστιάζοντας περισσότερο στα εκθέματα, περνώντας περισσότερο χρόνο μελετώντας τα. Η εφαρμογή ARTutor αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο για την εύκολη δημιουργία μοναδικών εμπειριών σε ένα Μουσείο.

Ψυχογιού Μαρία, Γεωλόγος εκπαιδευτικός PhD, Med, MSc

Το παιχνίδι γνώσεων Μάρκο Πόλο, με χρήση της εφαρμογής ARTutor

Το παιχνίδι συνδυάζει χάρτη, κάρτες ερωτήσεων και επαυξημένη πραγματικότητα με την βοήθεια του ARTutor. Οι παίκτες σκανάρουν τις κάρτες ερωτήσεων με την κινητή τους συσκευή μέσω του ARTutor.

Το παιχνίδι σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε στην τάξη με παιδιά ακολουθώντας μεθοδικά ένα μοντέλο σχεδίασης με επίκεντρο τον χρήστη (user centered design).

Εκπαιδευτική δράση Advance Virtual School 2022

Σε συνέχεια της επιτυχημένης τριετούς συνεργασίας του 24ου Δημοτικού με το Θεσμοθετημένο Ερευνητικό Εργαστήριο AETMA Lab του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, σε θέματα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών στη διαχείριση φυσικών καταστροφών με χρήση επαυξημένης και μεικτής πραγματικότητας, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της δράσης Advance Virtual School 2022 την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2022 και ώρα 10.15 π.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.

Η Επιστημονική ομάδα του AETMA Lab, σε συνεργασία με την Διεύθυνση του Σχολείου και του Εκπαιδευτικού προσωπικού, ολοκλήρωσε την υλοποίηση διαδραστικού Σχεδίου Εκκένωσης (κατά περίπτωση φυσικής καταστροφής, σεισμού, πυρκαγιάς ή συνδυασμού φυσικών καταστροφών) με τη χρήση τεχνολογιών Μεικτής Πραγματικότητας (Augmented & Virtual Reality) στη Β΄ και Ε΄ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Οι μαθητές κλήθηκαν να εκπαιδευτούν, εκ των προτέρων, σε διάφορα σενάρια και τακτικές εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας, αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσης του Σχολικού συγκροτήματος.

Με τον τρόπο αυτό γίνεται προσπάθεια να διασφαλίσουμε ότι σε απευχόμενη περίπτωση φυσικής καταστροφής, οι μαθητές θα είναι εκπαιδευμένοι και προετοιμασμένοι για τις βέλτιστες διαδρομές εκκένωσης του κτηρίου, ανάλογα με τη θέση που βρίσκονται σε αυτό (αίθουσες διδασκαλίας τους, αίθουσα γυμναστηρίου, εκδηλώσεων, πληροφορικής, WC κλπ), ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο του πανικού.

H παιδαγωγική προσέγγιση του εγχειρήματος βασίζεται στη Συμμετοχική Μάθηση & εξερεύνηση μέσω Μεικτής Πραγματικότητας στοχεύοντας στην ενίσχυση της εκπαίδευσης με επαυξημένη πραγματικότητα και τεχνολογίες εμβύθισης.

Στα πλαίσια της δράσης αυτής οι μαθητές θα κάνουν χρήση, μεταξύ άλλων, και συσκευών Εικονικής Πραγματικότητας (VRheadsets) τις οποίες προμήθευσε το ΑΕΤΜΑLab στη Σχολική Μονάδα.

Στη Δράση αυτή μετείχαν:

  1. Παπαδοπούλου Ε. Ελένη, Δ/ντρια 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας
  2. Αθιανάς Κων/νος – δάσκαλος Στ΄ τάξης (τεχνική υποστήριξη)
  3. Παπαδοπούλου Α. Ελένη – δασκάλα Β΄ τάξης
  4. Σακκά Μαριέττα – δασκάλα Β΄ τάξης
  5. Μοσχογιάννη Μαγδαληνή – δασκάλα Ε΄ τάξης
  6. Παχούμη Παγώνα – δασκάλα Ε΄ τάξης
  7. Καθηγητής Τσινάκος Αύγουστος, Δ/της ΑΕΤΜΑ Lab
  8. Επ. Καθηγητής Ιωάννης Καζανίδης, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Δράσεων ΑΕΤΜΑ Lab
  9. Dr Γεώργιος Τερζόπουλος Καθ, Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Υπεύθυνος Λογισμικού ΑΕΤΜΑ Lab
  10. Νικόλαος Νικολάου. BSc Πληροφορικής, Ερευνητής ΑΕΤΜΑ Lab
  11. Οι Μαθητές/τριες Β΄ και Ε΄ Τάξης του 24ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.

Ιδιαίτερες Ευχαριστίες οφείλονται:

  • Στο Δήμο Καβάλας και τον Αντιδήμαρχο κ Μιχαηλίδη Γεώργιο
  • Στον κ. Μ. Παρασκευά, Διευθυντή του Πανελλήνιου. Σχολικού Δικτύου
    οι οποίοι συνέβαλαν αποφασιστικά στην δικτυακή αναβάθμιση της Σχολικής Μονάδας,
  • Στους Γονείς όλων των μαθητών, για την καθοριστική συμβολή τους στο εγχείρημα αυτό με την συνεργασία στην παροχή κινητών συσκευών και την έγγραφη συγκατάθεσή τους για τη συμμετοχή των μαθητών στη δράση.
  • Τον Διευθυντή της Έδρας UNESCO Con-Ε-ECT Καθηγητή κ Δ. Εμμανουλούδη για την όλη υποστήριξη

Πρέπει να τονιστεί ότι το 24ου Δημοτικό Σχολείο Καβάλας, αποτελεί την Μοναδική Εκπαιδευτική μονάδα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που είναι σε θέση να εκπαιδεύει τους μαθητές του κάνοντας χρήση εξειδικευμένου λογισμικού Μεικτής Πραγματικότητας αξιοποιώντας το επίσημο Σχέδιο Εκκένωσης του Σχολικού συγκροτήματος.

Το παραγόμενο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα θα είναι δυνατό να εφαρμοστεί σε όλα τα Τμήματα και τις Τάξεις του 24ου Δημοτικού, συμβάλλοντας στην σωστή εκπαίδευση τόσο των μαθητών όσο και των Εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση και διαχείριση φυσικών / ανθρωπογενών καταστροφών αλλά καταστεί διαθέσιμο και στους Γονείς των μαθητών για απομακρυσμένη και εξατομικευμένη εκπαίδευση από το σπίτι.

Κάθε ζωή είναι σημαντική. Την προστατεύουμε με γνώση και πρόληψη!

Σημειώνεται ότι, το εκπαιδευτικό υλικό και το εκπαιδευτικό λογισμικό, παρέχεται δωρεάν στο Σχολείο και στους μαθητές, από το εργαστήριο ΑΕΤΜΑLab.

Οδηγοί

Οι παρακάτω επεξηγηματικοί οδηγοί είναι διαθέσιμοι για το ARTutor.

Κάθε οδηγός περιλαμβάνει ένα μικρό βίντεο.

Εγγραφή
Δημιουργία Βιβλίου
Προσθήκη επαυξήσεων σε Βιβλίο
Προσθήκη Σύνθετων επαυξήσεων με τον AR Experience Editor
Προβολή του επαυξημένου Βιβλίου στην εφαρμογή για κινητές συσκευές

Μια εκπαιδευτική εκδρομή βελτιωμένη με την εκπαιδευτική πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας ARTutor

Οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν ένα ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο, παρέχοντας στους μαθητές την ευκαιρία να αποκτήσουν αυθεντικές, πρακτικές εμπειρίες μέσω άμεσης επαφής με το φυσικό περιβάλλον. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, ειδικά οι εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας, μπορούν να προσθέσουν μια εντελώς νέα διάσταση στις εκδρομές. Μια τέτοια εκπαιδευτική εκδρομή, εμπλουτισμένη με δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας με την εφαρμογή ARTutor, πραγματοποιήθηκε στο ηφαίστειο Σουσάκι. Οι μαθητές που συμμετείχαν στην εκδρομή κλήθηκαν να εντοπίσουν διαφορετικούς βραχώδεις σχηματισμούς στο χώρο από τις εικόνες που τους είχαν δοθεί. Σαρώνοντας αυτές τις εικόνες με τη χρήση της εφαρμογής ARTutor στις φορητές συσκευές, τους δόθηκε πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό που είχε φορτωθεί στην πλατφόρμα ARTutor. Οι επαυξήσεις ήταν εικόνες, βίντεο και κείμενο και παρείχαν πολλές πληροφορίες σχετικά με τους βραχώδεις σχηματισμούς του ηφαιστείου.

Ζητήθηκε από τους εκπαιδευτικούς να σχολιάσουν την όλη εμπειρία από τον σχεδιασμό της εκδρομής μέχρι την παρακολούθηση των αντιδράσεων των μαθητών και την αξιολόγηση του επιπέδου της δέσμευσης και της ικανοποίησής τους. Ανέφεραν ότι μετά τον καθορισμό των μαθησιακών στόχων, ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων επαυξημένης πραγματικότητας δεν παρουσίασε προβλήματα. Η πλατφόρμα ARTutor ήταν πολύ χρήσιμη κατά τη μεταφόρτωση των επαυξήσεων που επιλέχθηκαν και έπρεπε μόνο να ελέγξουν τη λήψη σήματος στην τοποθεσία του ηφαιστείου, ώστε να μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι θα υπήρχε σύνδεση στο διαδίκτυο κατά την επίσκεψή τους. Το περιεχόμενο ανέβηκε στην πλατφόρμα μετά από μεγάλη προσοχή και αυστηρή εξέταση από την πλευρά των εκπαιδευτικών.

Μετά την εκπαιδευτική εκδρομή, οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν πόσο θετική ήταν αυτή η εμπειρία για τους μαθητές, οι οποίοι απολάμβαναν τη συνεργασία σε ομάδες, διασκέδασαν εντοπίζοντας τα σημεία από τις εικόνες και έμειναν έκπληκτοι από τις πληροφορίες που τους παρέχονται μέσω της εφαρμογής ARTutor. Συνολικά, οι πραγματικές δυνατότητες μιας τέτοιας εκδρομής εκτιμήθηκαν και αξιοποιήθηκαν πλήρως και, όπως ανέφεραν, ήταν κάτι που σίγουρα θα ήθελαν να κάνουν ξανά. Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν επίσης πόσο σημαντικές είναι τέτοιες προσπάθειες για τη διατήρηση της γεωλογικής μας κληρονομιάς.

Πηγή: Psychogiou, M., Georgiou, K., Antonarakou, A., & Drinia, H. (2019). A field trip enhanced with ARTutor, an augmented reality educational platform. Eur. Geol. Eur. Geol.
https://eurogeologists.eu/psychogiou-a-field-trip-enhanced-with-artutor-an-augmented-reality-educational-platform/

Χαρακτηριστικά

AR Experience editor consists of three menu areas:
1. A horizontal menu on top that contains all features of the tool.

Using the horizontal menu, you can add Shapes (Plane, Box, Sphere, Cone and Cylinder) to the complex augmentation scene.


You can also add multimedia elements using the Add Object menu. Images, videos and 3D models can be added.


Based on your preferences, you can change the theme of the AR Experience editor and select a Light or a Dark theme.

The AR Experience editor can run in Fullscreen mode using the View menu. You can see a preview of your complex augmentation using the Preview menu.

Using the File menu, you can Save your scene multiple times while creating the complex augmentation. Once you are done, you can select the Exit menu and return to the web platform.

2. A vertical toolbar on the left that contains 3 tools: Translate, Rotate and Scale
The Translate tool allows you to move each object on the complex augmentation scene. The object can move in all directions.

The Rotate tool allows you to rotate each object on the complex augmentation scene. The object can rotate in all directions.

The Translate tool allows you to scale and change the size of each object on the complex augmentation scene.

Finally, on the right there is a vertical panel that contains all the info regarding the objects placed in the scene. It is used to fine tune the parameters of each object. In this panel, you can also delete an object placed on the scene, create a duplicate object (clone) or make it invisible.

Εισαγωγή

AR Experience Editor is an advanced tool for creating complex augmentations in the 3D world. The tool was added in ARTutor Version 4.
All sorts of multimedia elements can be added in a complex augmentation scene.
For example, you can add images, shapes, videos, text and 3D objects in a scene. The complex augmentation scene will be displayed when the ARTutor application detects the trigger image. All of the items on the complex augmentation scene are fully interactable and can be rotated or scaled.
An example is shown below. In the complex augmentation scene, besides the trigger image that activated the AR experience, there is a 3D model, a video and some text.